Monday 19 March 2012

Dugaan Dari Allah SWT

Aku seakan tidak boleh melupaknmu
Aku tidak mampu melupakanmu
knp?
ya, aku tidak boleh menipu diriku sendiri
aku cuba untuk berlagak kuat di depan orang
yang aku ini seorang yg tabah akn kehilangan
tapi, knp semua ini terpaksa aku rasakan?
knp harus kau yg berada di ingatanku?
sedangkan aku telah cuba sedaya upaya
melupakan dirimu.......

Ya Allah
bantu lah aku
knp aku tidak bisa lari dari bygnnya...
aku puas!
aku lelah!
aku lelah dgn semua ini
aku penat menangis, bersedih, berduka.....

Ya Allah
jika sememangnya dia bkn takdirku
kau lenyapkn la perasaan dlm hatiku ini
kau butakan la hatiku dr terus melihat wajahnya
aku tidak mampu mnanggung semua ini

adakah aku yg tdk mmpu
tidak mampu melupakan dia?

benarkah?
aku sendiri keliru akn perasaanku
disaat aku ingin melupakannya
disitu dia muncul mngharap kasih dariku
aku wanita biasa
yg lemah akn pujuk rayu
dr insan yg msh mmiliki kunci hati ini


sukar bgku
sukar untukku melawan keadaan ini
namun sku percaya
apa yg berlaku ada hikmahnya


wahai hati
bersabarlah
sesungguhnya Allah SWT itu tdk pnh memungkiri jnjinya
percayalah
suatu hari nanti
akan ada yg terbaik untuk dirimu
jgn berputus asa
tabahlah wahai hati
disaat2 kau menerima dugaan yg terhebat dr Allah SWT.....

No comments:

Post a Comment